poniedziałek, 17 sierpnia 2015

Czytelnia - "Ladacznica" Emma Donoghue


Z twórczością Emmy Donoghue po raz pierwsze spotkałam się czytając "Pokój" tejże autorki. Książka bardzo mi się spodobała, więc gdy tylko pojawiła się zapowiedź "Ladacznicy", natychmiast chciałam ją mieć.

Powieść dostałam w prezencie, jednak przy pierwszym podejściu zrezygnowałam po około 100 stronach. Była to dla mnie zbyt trudna powieść.

"Ladacznica" opowiada o losach Mary Saunders, młodej dziewczyny pragnącej wyrwać się z biedy i nędzy. Chęć posiadania pięknej, czerwonej wstążki jest zapalnikiem w lawinie wydarzeń, które doprowadziły córkę zwykłej szwaczki do moralnego upadku.

Trochę nie zgadzam się z opisem z okładki, który mówi, że "autorka zawarła fascynujące studium kobiety opętanej żądzą posiadania ubrań.". Moim zdaniem, Emma Donoghue pokazała raczej przykład ogromnej determinacji do tego by stać się kimś lepszym. Jak się jednak okazało, chęć wspięcia się na sam szczyt drabiny społecznej, doprowadził główną bohaterkę do tragicznego upadku na samo dno.

Obawiałam się, że książka będzie naszpikowana  nagością, seksualnością i opisami aktów prostytucji. Ku mojemu, można by rzec zdziwieniu tak nie było. Oczywiście ciężko pisać o prostytucji, bez prostytucji, ale opowieść nie jest przesycona tymi scenami.

Jeżeli lubicie klimatyczne powieści, traktujące o losach i zmaganiach zwykłych ludzi ta książka jest dla Was. Pobudza
do przemyśleń o ludzkich motywacjach.

Moja ocena 8/10

*Zdjęcie okładki pochodzi z portalu Lubimyczytać.pl

1 komentarz:

  1. Myśle, że ta ksiażka mogłaby mi sie spodobać i dlatego dam jej szanse.
    http://kruczegniazdo94.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze, także te z konstruktywną krytyką. Dzięki Wam mam motywację do dalszej pracy na blogu :).

Komentarze obraźliwe będą usuwane.