niedziela, 20 marca 2016

Moje sposoby na organizację czasu

Podobno jestem bardzo zorganizowaną osobą. Pomyślałam więc, że zbiorę moje sposoby na organizację czasu. I choć są to rzeczy oczywiste i powszechnie znane, to sama lubię o tym czytać, więc może i kogoś z Was ten temat zainteresuje.

1. Kalendarz to podstawa


Nie ważne jaki. Książkowy, ścienny, w telefonie. Ważne, żeby było w nim dużo miejsca na notatki. Ja swój kalendarz prowadzę w następujący sposób:


  • wszystkie ważne rzeczy np. wizyty u lekarza, załatwienie spraw w urzędzie, ważne spotkanie, urodziny bliskich, koniec terminu oddania pracy, sprawdzian, itd. wpisuję od razu jak się o nich dowiaduję. Pozwala to uniknąć sytuacji, kiedy umawiając się z kimś na spotkanie nie mogę przypomnieć sobie, czy w tym dniu nie mam czasem zaplanowanej wizyty u dentysty.
  • dokładny harmonogram swoich zajęć, w obecnej chwili program powtórek do matury, rozpisuję na każdy kolejny tydzień. Dzięki temu w niedzielę wieczorem jestem w stanie ogarnąć czy wszystko udało mi się zrobić, a jeśli nie, to nie wymusza to na mnie korekty grafiku miesięcznego, a zaledwie trochę inaczej planuję kolejne 7 dni.
  • najważniejsze terminy zapisuję także w kalendarzu w telefonie i ustawiam przypomnienie, żeby mieć spokojną głowę 

2. Listy "TO DO" - sprawa chyba najbardziej oczywista. Trzeba tylko pamiętać, aby na górze tej listy umieścić sprawy najistotniejsze, priorytety, a dopiero później obowiązki, na których wykonanie mamy więcej czasu. Aby też nie tworzyć list, które mają 60 zadań, bo od samego patrzenia się człowiekowi odechciewa, warto je podzielić na obszary których dotyczą, np. jedna lista od obowiązków domowych, druga od szkoły, a trzecia od bloga.

3. Notatki i karteczki samoprzylepne- to akurat punkt, który nie odnosi się bezpośrednio do organizacji czasu. Mnie jednak przyklejenie takich przypominajek w miejscach, na które często patrzę, bardzo pomaga w organizacji swojej pracy. Wiem, że mam powrócić do danego fragmentu podręcznika, więc muszę zaplanować więcej czasu na naukę. Pamiętam, żeby zabrać jakąś rzecz, więc nie muszę po nią wracać w ciągu dnia do domu, tracąc czas na przejazd. No i faktem jest, że człowiek ma wyjątkową zdolność do zapominania, a tak pamięta papier i po problemie.

4. Widget  "Odliczanie" - również ma pośredni związek z organizacją czasu. Pełni raczej funkcję motywatora, gdy codziennie widzimy, że zmniejsza się liczba dni do przygotowania naszego projektu, czy wykonanie danego zadania. 



Mam nadzieję, że te 4 podstawowe rady pomogą komuś wypracować w sobie łatwość organizacji czasu. Jestem ciekawa jakie są Wasze metody, z chęcią nauczę się czegoś nowego, dzielcie się więc w komentarzach, lub mejlach: depozyt_mysli@op.pl

1 komentarz:

Dziękuję za pozostawione komentarze, także te z konstruktywną krytyką. Dzięki Wam mam motywację do dalszej pracy na blogu :).

Komentarze obraźliwe będą usuwane.