czwartek, 9 lutego 2017

Q&A #2


Pojawiło się ostatnio sporo pytań do Q&A, więc postanowiłam na nie dzisiaj odpowiedzieć. Bez zbędnych wstępów zapraszam do czytania: 

1. Masz fajnych ludzi na studiach/w grupie?
Najlepszych! Trafiła mi się bardzo fajna grupa Robaczków :*

2. Co myślisz o wojnie pomiędzy wojlekiem i lekiem?
Ale jakiej wojnie? Nie spotkałam się jeszcze z sytuacją, by studenci Wydziału Lekarskiego jakoś się wywyższali. Nie spotkałam się też z odmiennym traktowaniem przez wykładowców, więc wydaje mi się, że to raczej legendarny konflikt, o którym ktoś, gdzieś słyszał, ale nikt w sumie jakoś nie doświadczył.

3. Gdyby nie Łódź to dokąd byś poszła? I dlaczego zdecydowałaś się na Łódź? Czy brałaś pod uwagę inne miasta przy rekrutacji ?
Wybrałam Łódź ze względów osobistych. Gdyby nie one, pewnie studiowałabym w Lublinie, lub Rzeszowie. Choć Łodzi też pewnie bym nie wykluczyła, bo polubiłam tę uczelnię rok temu, gdy studiowałam chwilę dietetykę. Podania złożyłam natomiast jeszcze do Katowic, Kielc i Białegostoku. Czemu aż tyle? Tak niestety wygląda rekrutacja na lekarski i nieprzewidywalne progi, więc bezpieczniej złożyć w więcej miejsc.

4. Co lubisz robić w wolnym czasie?
Czytać książki, tak w ramach odmiany od czytania książek :P.

5.Ile miałaś procent po pierwszej maturze, a ile po drugiej? 
Na pierwszej maturze miałam 75% z chemii i 78% z biologii, a po poprawce odpowiednio 80% i 87%.

6. Jak daleko masz od miejsca, w którym studiujesz do domu ? 
Około 450 km. Pociągiem, przy sensownym połączeniu jedynie 7 godzin.

7.Czy mieszkasz w akademiku, czy wynajmujesz mieszkanie sama/z kimś?
Wynajmuję pokój w mieszkaniu z trzema innymi, zupełnie przypadkowymi osobami. W akademiku mieszkałam rok temu i to nie dla mnie.

8.Co najbardziej podoba ci się w dotychczasowym studiowaniu medycyny ?
Bardzo trudne pytanie. Może nieco egoistycznie to zabrzmi, ale satysfakcja, że mogę studiować to, co zawsze chciałam.

9. Dlaczego Vibi już nie bloguje? Ma instagrama?
Nie wiem właśnie, dlaczego Vibi zarzuciła blogowanie i porzuciła mnie na tym blogowym łez padole. Możecie jej zrobić spam w komentarzach, żeby powróciła: Vibi bloguje. A IG nie ma.

10. O jakiej specjalizacji myślisz? Wiem, ze jeszcze nie miałaś zajęć klinicznych :P
W poprzednim q&a napisałam, że to pediatra. Po 3 miesiącach studiowania, odmieniło mi się na ginekologię, więc za kolejne 3 będę pewnie chirurgiem naczyniowym… Zdecydowanie za wcześnie, by się określić :).

11. Czy planujesz swoja przyszłość w Polsce czy za granicą?
Zdecydowanie w Polsce.

12. Jaki kraj chciałabyś odwiedzić? Hiszpanię po raz drugi i Norwegię po raz pierwszy.

13. Który przedmiot jest na razie według Ciebie najtrudniejszy na studiach? 
Chyba anatomia. A jej trudność polega na ilości materiału do zapamiętania. I ile bym się nie uczyła, to zawsze jest coś czego nie wiem. Ale to szalenie interesujący przedmiot. 

14. Jakie masz plany na wakacje?
Nie mieć poprawek. A tak zupełnie serio, to miesiąc wakacji zajmą mi praktyki, a reszta… wyjdzie w praniu.

15. Jaki miałabyś plan B, gdybyś nie dostała się, lub odpuściła medycynę?
Planem B na ten rok była stomatologia i pielęgniarstwo. Choć teraz myślę, że gdyby nie medycyna, to wolałabym pójść na jakiś zupełnie niemedyczny kierunek np. dziennikarstwo. Albo mogłabym organizować śluby. Serio, serio.

16. Na którym roku jest Twój chłopak i jaką specjalizację planuje?

Jest na drugim roku, a powiedział, że nie wie co chce zjeść dziś na kolację, a co dopiero mówić o specjalizacji.

Pojawiły się też pytania o studiowanie w ramach limitu MON. Ja jestem na woj-leku cywilnym, więc nie czuję się odpowiednią osobą, by o tym pisać. Jedyne co mogę, to opisać rekrutację, bo przez nią przechodziłam, ale myślę, że wszystko jest dokładnie wytłumaczone na stronie WSOWL, więc jeśli ktoś jest zainteresowany tym kierunkiem, to właśnie tam odsyłam :).

Dziękuję za wszystkie pytania :). Oczywiście, jeśli ktoś jeszcze jakieś ma to śmiało! 

Jutro mam ostatnie zaliczenie (trzymajcie kciuki), jest więc nadzieja, że napiszę trochę postów w wolnym czasie i będzie się tutaj pojawiało trochę więcej wpisów :). Dajcie znać o czym chcielibyście przeczytać. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawione komentarze, także te z konstruktywną krytyką. Dzięki Wam mam motywację do dalszej pracy na blogu :).

Komentarze obraźliwe będą usuwane.