czwartek, 10 sierpnia 2017

Niezbędnik na I rok lekarskiego na woj-leku – część II


Dzisiaj czas na drugą część niezbędnika na I rok woj.-leku. Tym razem o przedmiotach trwających jeden semestr.



Postrach biol-chemów – biofizyka

Na zajęcia
Jak na większość potrzebny będzie fartuch. Do tego zeszyt A4 w kratkę (o ile dobrze pamiętam z marginesem). Przyda się też ołówek, linijka i kolorowe długopisy do wykresów. Fajnie jak jedna osoba z zespołu przynosi laptopa, wtedy wykresy można dużo łatwiej zrobić w Excelu.

Książki
W ciągu roku korzystałam głównie z Internetu i różnych opracowań, a do egzaminu przygotowywałam się z Biofizyki Jaroszyka.

Biologia medyczna

Na zajęcia
Potrzebny będzie biały fartuch (co za zaskoczenie) i gładki mały zeszyt, i ołówek.

Książki
Ja korzystałam jedynie z notatek zrobionych na prelekcjach.

Biologia medyczna – parazytologia i mykologia

Na zajęcia
To samo co na biologię medyczną z I semestru, zeszyt może być jeden prowadzony po prostu od tyłu. 

Książki
Niezbędna będzie Parazytologia i akaroentomologia medyczna - Antoni Deryło, a do wejściówek z grzybów notatki z prelekcji.

Złote rady
Moim zdaniem warto przycisnąć na początku do wejściówek, by mieć je po prostu z głowy i się nie martwić, że nie zostanie się dopuszczonym do kolokwium praktycznego. No i uwaga! Za złe odpowiedzi przyznawane są punkty ujemne, więc czasem lepiej nie pisać nic.

Postrach mat-fizów -Chemia medyczna

Na zajęcia
Fartuch, kalkulator (najlepiej taki rozbudowany), zeszyt w kratkę do pisania sprawozdań.

Książki
Chemia organiczna Mastelarz, Chemia Analityczna z elementami analizy instrumentalnej Lipiec, Szmal. Jeżeli chodzi o przygotowanie prezentacji na seminaria, to prowadzący często podają źródła, z których warto skorzystać.

I to w zasadzie wszystko. Na pozostałe przedmioty w zasadzie nic nie potrzeba, a z wymienionych w tym poście książek można spokojnie korzystać w wersji pdf.


24 komentarze:

  1. Akurat przeglądałam Twojego bloga w poszukiwaniu informacji o woj-leku cywilnym, na który się szczęśliwie dostałam w tym roku. Robię notatki, jakie tu książki na anatomię, histologię kupować, co sobie naszykować wcześniej i myślę "Oj, szkoda, że nie ma jeszcze wpisu o kniżkach na inne przedmioty." A tu taka niespodzianka :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O czym jeszcze chciałabyś przeczytać?

      Usuń
    2. Hym, trudne pytanie, bo w sumie większości rzeczy już się dowiedziałam. Hym.

      Może o kołach naukowych czy innych dodatkowych zajęciach na UMEDZIE? Nie mam pojęcia w zasadzie na czym one polegają, a zastanawia mnie, dlaczego są tak często omijane przez I rok. Kiedyś spotkałam się ze stwierdzeniem, że to przez to, że na I roku siłą rzeczy nie posiadamy takiej wiedzy, by swobodnie się na nich uczyć i aktywnie w nich uczestniczyć. Brzmi skomplikowanie. Prowadzi się na nich badania czy po prostu dyskutuje na nieco wymagające tematy? Zwizualizowała się przede mną wizja zamkniętego klubu rodem z Fight Club :D .

      Może temat praktyk? Co się na nich dokładnie robi? To po prostu takie przyuczanie się do zawodu w szpitalu pod okiem profesora, tudzież innej wykwalifikowanej osoby?

      Hym. Często bywa tak, że dany kierunek skupia wokół siebie określoną ilość osób, w gronie których pojawiają się różnego rodzaju hermetyczne żarciki-kosmonauciki o legendarnych studentach popełniających nieświadomie rażące błędy, tudzież miewających inne przygody w związku z tymi nieudanymi pomysłami. Ale coś musi być źródłem tych anegdotek, prawda? A lekarski to w końcu specyficzny kierunek. Fajnie by było przeczytać coś z serii "Najczęściej popełniane błędy przez studentów medycyny. Teoria i praktyka" xD . Niekoniecznie z takim tytułem, ale z przestrogą!

      Boru, to miało być tylko kilka krótkich pytań. Cóż... Trudno ukryć żądzę wiedzy :D !
      Ale świetnie, że prowadzisz tego bloga. Dzięki niemu już w miarę ogarnęłam się w ogniu rekrutacji i nastawiłam psychicznie na przyszłe zmagania na I roku - ja - wątła, niebaczna w tak straszliwym boju!

      Usuń
    3. O praktykach post na pewno będzie 😉. Jeżeli natomiast chodzi o koła naukowe, to rzeczywiście na 1 roku ma się po prostu trochę za mało wiedzy 😉.

      Usuń
  2. Nie zdążyłam przeczytać jeszcze wszystkich wpisów, ale mam pytanie. Dlaczego nie dostałaś się na wojskowy? Chodzi o punkty czy po prostu zmieniłaś zdanie? Super blog :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawaliłam sprawnościówkę 😉

      Usuń
    2. Rozumiem :) czyli ona bardzo wpływa na to czy sie ktoś dostanie? Myślałam, że liczy sie tylko wtedy jak kilka osób ma tyle samo punktów. Pozdrawiam :))

      Usuń
    3. Trzeba ją po prostu zaliczyć,a mnie się nie udało 😉

      Usuń
  3. Właśnie przeczytałam, że twój chłopak jest na MONie, czy zrobiłabyś z nim kiedyś wywiad tak jak z koleżanką z liceum? Bardzo jestem ciekawa jak wygląda zazwyczaj jego dzień, czy mieszkając tam gdzie mieszka ma szansę na spokojną naukę i czy ogólnie jest zadowolony.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiadając już tutaj na Twoje pytania, to nie ma problemu z warunkami do nauki i jest zadowolony 😉. A może kiedyś napiszę też post o studiowaniu w ramach MON

      Usuń
    2. Dziękuje za odpowiedź. Byłoby super, bo np. w moim przypadku to byłby jedyny sposób żeby studiować w Łodzi :D

      Usuń
  4. Czy mogłabyś napisać w jakich miejscach odbywa się większość zajęć na 1 roku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do tej pory anatomia i histologia na Narutowicza, ale podobno ma się to zmienić na Żeligowskiego, czyli okolice placu Hallera, gdzie odbywa się sporo zajęć. A wykłady to CKD na Pomorskiej :-).

      Usuń
    2. Orientujesz się czy te zmiany wejdą już od tego roku?

      Usuń
    3. Niestety nie wiem tego na 100 procent.

      Usuń
  5. A ja mam pytanie: w jakich okolicach najlepiej szukać mieszkania, studiując na woj-leku? :) i czy wszystkie rzeczy, o ktorych piszesz trzeba mieć na 1 zajeciach, czy jednak trochę jak w szkole na pierwszych powiedzą co i jak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli chodzi o fartuchy to najlepiej mieć już na pierwsze zajęcia, bo po co na starcie podpadać asystentowi. Z zeszytami można się wstrzymać żeby mieć pewność jaki ma być. No i na parazytologii na 1 zajęciach jest wejściówka z takich podstawowych pojęć. Jeśli chodzi o mieszkanie to moim zdaniem najlepiej okolice placu Hallera.

      Usuń
    2. Dziękuję, to już wszystko jasne :D

      Usuń
  6. Ja chciałabym jeszcze zapytać czy dużo osób odpadło u was po I roku? I jak liczne są grupy? Z góry dziękuję za odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grupy liczą po 12 osób. Ciężko powiedzieć, ile osób odpadło, bo sesja się jeszcze nie skończyła :-)

      Usuń
  7. Cześć :) Jak już wszyscy pytają to ja też mam jedno pytanie - jak wyglądają u Was egzaminy (póki co chodzi mi głównie o anatomię i histologię bo jesteś dopiero po I roku, ale jeśli wiesz coś o kolejnych to byłabym wdzięczna za odpowiedź)? Czy są one w formie testowej (A, B, C, D)? Wiem, że na Wydziale Lekarskim wprowadzono takie egzaminy komputerowe i dlatego chciałabym wiedzieć czy u Was także. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zarówno z anatomii jak i histologii egzamin teoretyczny jest w formie testowej. Z anatomii, tak samo jak na Wydziale Lekarskim odbywa się na komputerach. Natomiast egzaminy praktyczne są ustne. Z innych przedmiotów na I roku większość egzaminów również ma formę zamknięta, czasem zdarza się, że jest tam wplecione kilka pytań otwartych. Więcej informacji jak wyglądają egzaminy z poszczególnych przedmiotów znajdziesz w moich poprzednich postach 😉.

      Usuń
  8. Możesz coś wiedzieć powiedzieć o biofizyke na woj leku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biofizyka jest opisana w poście "Pierwszy semestr już za mną" 😉

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze, także te z konstruktywną krytyką. Dzięki Wam mam motywację do dalszej pracy na blogu :).

Komentarze obraźliwe będą usuwane.